sunnuntai 24. huhtikuuta 2011

Luin kirjan appelsiinityttö. Se vaikutti muhun. Avasi mun silmät, jollain tapaa. Vastasin vaikeisiin kysymyksiin. Vastasin kuitenkin kyllä. Mä olisin valinnut kumminkin tämän pienen seikkailun elämän jos mun olisi pitänyt valita joten mulla ei ole oikeutta lopettaa sitä. Kaikki on kuitenkin vain yhtä suurta satua jossa on tietyt säännöt. En saa toimia niitä vastaan koska kerran mulla oli mahdollisuus valita.

"Kuvittele että olit tämän sadun kynnyksellä kerran monta miljardia vuotta sitten, kun kaikki luotiin. Sitten saisit valita, haluaisitko syntyä elämään tälle planeetalle.  Et saisi tietää, milloin eläisit, etkä myöskään saisi tietää, miten kauan saisit olla täällä, mutta et misään tapauksessa muutamaa vuotta kauempaa. Saisit tietää vain sen, että jos päättäisit joskus tulla maailmaan, sitten kun aika on tullut, joutuisit ennen pitkää myös luopumaan kaikesta."

"Olisitko valinnut elämän joskus sadantuhannen tai miljardin vuoden päästä?"
"Vai olisitko kieltäytynyt olemasta mukana leikissä koska et hyväksy sääntöjä?"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti